lauantai 20. huhtikuuta 2019

Hääpuvun ensimmäinen sovitus

Keskiviikkona oli jännittävä päivä. Kävin ensimmäistä kertaa sovittamassa tulevaa hääpukuani Ateljee Aariassa. Olin ollut pitkään kipeänä enkä vielä keskiviikkonakaan ollut lähelläkään täyttä kuntoa, mutta en malttanut siirtää puvun sovitusaikaa. Tunnin paikallaan seisominen olikin ajoittain raskasta, mutta en yhtään kadu sitä, että en siirtänyt sovitusaikaa. Oli aivan mahtavaa nähdä puku ensimmäistä kertaa päälläni!


Olin valmistautunut siihen, että testailen jotain lakanakankaasta tehtyä malliversiota. Sen sijaan Terhi puki päälleni valmiista satiinista tehdyn puvun, jota hän rupesi päälläni kursimaan oikean kokoiseksi nuppineulojen avulla. Aluksi puku näytti epämääräisesti jonkinlaiselta mekolta, joka päälleni oli umpimähkää vedetty, mutta vartin päästä päälläni olikin nuppineuloilla kiristelty puku, joka istui minulle kuin valettu. Tämä ei todellakaan ole minun kropallani normaali ilmiö.

Vaikka puku ei tietysti vielä ollut lähelläkään valmista, näki siitä jo hyvin, miten malli istuu, miltä helma näyttää ym. Testailimme myös värillisten pitsien asettelua pukuun. Terhi tietysti tekee lopullisen palapelin kokoamisen ensi kertaa varten, samoin kuin muutkin muokkaukset, jotka nyt valmisteltiin nuppineulojen avulla. Seuraavan kokeilun sovimme toukokuun puoliväliin. Tuolloin puku alkaakin näyttää varmaan melko valmiilta.

Vaikka aivan täydellistä kuvaa puvun istuvuudesta ei vielä tällä kertaa saanut, näin kuitenkin, että kun puku on juuri minun vartalolleni tehty, on puku vartalolleni edullinen piilottaen ongelmakohdat kätevästi. Esimerkiksi vatsan pömpöttämistä minun ei juurikaan tarvitse hääpäivänä miettiä. Ihan vähän vatsa voisi toki pienentyä. Yksi osa vartalostani tuottaa minulle kuitenkin vähän epävarmuutta: nimittäin käsivarret. Pukuni on olkaimeton, joten kädet jäävät kokonaan näkyviin, eivätkä ne tällä hetkellä ole aivan edukseen. Pientä käsivarsitreeniä tulenkin nyt sitten tulevien kuukausien aikana tekemään, joskin tärkeintä olisi varmaan saada muutama kilo rasvaa pois koko kropasta, jolloin myös kädet todennäköisesti vähän kaventuisivat.

Ennen seuraavaa sovitusta minulla olisi tiedossa rintaliivishoppailua, sillä tällä hetkellä minulla ei ole hääpuvun alle sopivia, täydellisesti istuvia rintaliivejä. Minun kuppikoollani rintsikoita ei ole aivan helppoa löytää, mutta onneksi tiedän, mistä lähteä metsästämään. Jo pitkään luottoliikkeeni on ollut Helsingin Fredrikinkadulla sijaitseva Funky Lady, jossa myydään vähän isompia liivejä.

Kaikenkaikkiaan olen supertyytyväinen puvun tämänhetkiseen tilaan enkä malttaisi odottaa seuraavaa sovitusta, jolloin pääsen näkemään vielä tarkemmin, miltä pukuni lopullisesti tulee näyttämään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti