Tällä viikolla hääsuunnittelu ei ole ollut aivan samanlaista tykitystä kuin edellisellä viikolla. Perjantaina pääsimme kuitenkin käymään juhlapaikallamme Ravintola Keilaniemessä keskustelemassa häistämme ravintolan myyntipuolesta vastaavaan Päivin kanssa, joka toimii yhteyshenkilönämme juhlapaikalle. Juhlapaikkaan tutustuessamme ja sitä varatessamme Keilaniemen myynnistä vastasi eri henkilö. Päivin tapasin ensimmäisen kerran viime syksynä häämessuilla, ja jo silloin tuli sellainen olo, että olemme hyvissä käsissä. Sama fiilis jatkui tälläkin kertaa, ja myös sulhanen totesi tapaamisen jälkeen, että onpa asiantuntevan oloinen nainen. Ja tämähän on tärkeää, sillä kyse ei ole meillä vain juhlapaikasta, vaan myös pitopalvelusta, sillä ruoat tulevat luonnollisesti ravintolan kautta.
Tapaamisemme ei ollut erityisen järjestelmällinen, vaan keskustelimme asioista vähän siinä järjestyksessä kuin ne tulivat mieleen. Minulla oli toki ennalta laadittu lista kysymyksistä, joita kysyä ja asioista, joita pitää varmistaa. Kaikkiin sain vastauksen. Päiviltä tuli lisäksi paljon huomioita eri asioista, ja hän kyseli häidemme yksityiskohdista ja toiveistamme. Olin ajatellut, että perjantaina päättäisimme myös menumme, mutta se jäi vielä hautumaan. Tapaamisemme kesti jo nyt kaksi ja puoli tuntia, joten menun suunnittelu oli syytä jättää toiseen ajankohtaan. Siihenkin saimme kuitenkin ideoita ja vaihtoehtoja, joten nyt pitää vain istahtaa rauhassa alas sulhasen kanssa.
Minusta oli mahtavaa, että Päivi kertoi heillä jo valmiina olevista asioista sekä vaihtoehdoista, joita meillä olisi eri asioiden toteuttamiseen. Heiltä löytyvät esimerkiksi valmiina pienet kukkamaljakot, jotka vastaavat tarpeitamme varmasti hyvin ja sopivat kokonsa puolesta tietysti jo valmiiksi heidän pöytiinsä. Lisäksi Päivi ehdotti, että ostamme vain tonkkaviinejä, jotka he voivat valuttaa karahveihin. Halvempaa ja meille helpompaa, kuin lasipullot! Päivi osasi myös suositella esim. kukkien ja koristeiden osalta hyviä palveluntarjoajia.
Keskustelimme myös juhlan aikataulusta ja kulusta. Päivi halusi, että nimeämme jonkun hääseurueemme jäsenen, joka on yhteyshenkilönä heihin päin. Näin heidän ei tarvitse häiritä hääparia päivän aikana, jos jotain kysyttävää ilmenee. Lisäksi he suostuvat ottamaan ohjeita esim. kahvittelun aikaistamisen suhteen ainoastaan tältä henkilöltä, jotta vaikkapa yli-innokkaat äidit eivät pääse tekemään omia muutoksia muusta ohjelmasta tietämättä. Mielestäni erinomainen systeemi! Saimme myös vinkkejä pöytien järjestämiseen, jolloin pääsemme suunnittelemaan istumajärjestystä.

Menun suunnitteluun saimme lisäideoita siitä, että ravintolan keittiömestari on Filippiineiltä, joten aasialainen ruoka on hänen vahvuutensa (ja meille lähellä sydäntä). Lisäksi kuulemma possuruoat ovat sellainen spesialiteetti, jota kannattanee hyödyntää. Myös kasvisruoat, myös vegaaniset sellaiset, onnistuvat kuulemma erinomaisesti, mikä ilahduttaa varmasti vegaanisiskoani ja muita lukuisia kasvissyöjiä juhlassamme. Keilaniemellä oli valmiita menuehdotelmia, mutta saamme täysin itse räätälöidä oman kokonaisuutemme. Tästä olemme todella tyytyväisiä, mutta täytyy sanoa, että lähes rajattomilta tuntuvat mahdollisuudet tuovat oman haasteensa suunnitteluun. :)
Kuten tekstistäni on varmasti tulkittavissa (ja tämä ei ole maksettu mainos), olemme ainakin tällä hetkellä molemmat todella tyytyväisiä juhlapaikkamme valintaan ja ravintolan (tällä hetkelä erityisesti Päivin) toimintaan! Innolla odotan suunnittelun seuraavia vaiheita.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti