perjantai 30. maaliskuuta 2018

Hääpäivän ulkonäkö hukassa

Häiden osalta olen suunnitellut monia asioita, mutta yksi asia, jonka pohtimiseen olen käyttänyt hämmentävän vähän aikaa, on oma ulkonäköni. Kroppaprojekti on toki käynnissä ylimääräisten makkaroiden häätämiseksi kehostani (ja viimein on tullut vähän tuloksiakin). Hääpuvun suhteen minulla alkaa myös olla jo aika paljon ideoita, ja todennäköisesti tässä keväällä/kesällä otan uudelleen yhteyttä ompelijoihin ja sovin tapaamisia.

Sen sijaan se, millaisen kampauksen ja meikin haluan, on minulle vielä melkoinen mysteeri. Myös asusteet, kuten korut ja kengät laukusta puhumattakaan, ovat täysi arvoitus. Toki moni näistä asioista on riippuvainen siitä puvusta. Koruja ainakaan en aio edes pohtia ennen kuin tiedän, millainen puku minulle suurin piirtein on tulossa. Ompelijalla saattaa myös olla ehdotuksia asiaan.

Kengät olisi hyvä hankkia hyvissä ajoin, jotta pukua voi sitten sovitella niiden kanssa. Kenkiin pitää myös tottua. Kenkien ulkonäköä tärkeämpi asia minulle on mukavuus. Jalkani ovat kenkien löytymisen kannalta hyvin hankalat, sillä minulla on pahimman luokan lättäjalka, joten suurin osa kengistä on minulle liian kapeita. Liian korkea korko tuottaa myös ahdistusta illan aikana, enkä haluaisi ostaa monia kenkiä. Jonkinlaiset ballerinat on ehkä kuitenkin pakko olla varalla.

Jokin tällainen kampaus voisi tulla kysymykseen.
Kampaus ja meikki ovat sellaisia asioita, joita voisin ruveta tässä pikkuhiljaa miettimään. Kampauksen suhteen minulla on vähän ajatuksia, mutta niiden toteutuksesta en ole ollenkaan varma. Haluan hiukset pois niskasta, sillä minulle tulee muuten varmasti ällö hikitukka jossakin vaiheessa iltaa. Sulhanen kuitenkin tykkää hiuksistani, kun ne ovat auki, joten en halua mitään tiukkaa nutturaa, vaan jotakin vähän ilmavampaa. Ongelman aiheuttaa se, että vaikka hiukseni ovat nyt pituuden puolesta enemmän kuin riittoisat millaiseen kiharakampaukseen tahansa, saisi paksuutta olla tuplat tämänhetkiseen.

Ehkä jotakin tällaista...
Meikkiä en ole osannut suunnitella ollenkaan. Olen vain panikoinut siitä. Olen tässä viimeisen vuoden aikana alkanut pitkästä aikaa käyttää juhlissa ja muissa spesiaalitilanteissa (arkisin en meikkaa ollenkaan) meikkivoidetta ja puuteria. Aiemmin olen siis vain meikannut silmät ja tuputellut vähän aurinkopuuteria ja punaa. Ihoni on ollut todella hyvä, mutta nyt ikä alkaa pikkuisen näkyä, joten olen kaivannut vähän tasaisuutta. Meikki kuitenkin ennemminkin korostaa pieniä juonteita, joita kasvoistani löytyy. Tämä johtuu varmasti kokemattomuudestani meikkaajana, mutta silti minua huolettaa, osaako ammattimeikkaaja tehdä pohjan, joka piilottaa eikä korosta epäkohtia. Toisaalta osaan tehdä itselleni mielestäni kivoja silmämeikkejä ja pelkään, etten olekaan tyytyväinen meikkaajan tekemään. Eli meikin suhteen ei suunnitelmia, mutta paljon ahdistusta. Naama kun on kuitenkin melko iso osa ulkonäköä. :D

Olen vähän ajatellut, että ensi kesänä juhlittaviin kavereiden häihin kävisin laittamassa kampauksen ja meikin jossakin nähdäkseni, millaiset niistä tulevat. Pitää siis alkaa kartoittaa Espoon tarjontaa... Olisi mahtavaa, jos meikkaus ja kampaus onnistuisivat samassa paikassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti